My Blog

Resume Dirk Dewulf

DirkDewulf

Freelance manager & marketeer

  • Digital marketing
  • KPI implementatie
  • Socialmedia strategie
  • Data – Integratie
  • E- Commerce
  • Client service
  • Business plan ontwikkeling
  • M&A
  • People management

0478/662173

dirk.dewulf@adspice.be

Analytische en hands-on general manager met meer dan 20 jaar ervaring in online en digitale marketing. Verantwoordelijk voor succesvolle groei van verschillende online brands en het samenstellen van ambitieuze teams. Mijn ervaring als people manager en als marketing specialist, gecombineerd met mijn inzicht in digitale en sociale marketingstrategieën, zet ik graag in om jullie brands succesvol op de markt te positioneren.

Wil je me graag betrekken bij het uitwerken van je strategie? Of heb je iemand nodig voor de begeleiding bij de implementatie? Ik ben beschikbaar voor korte, middellange en lange termijn projecten.

Werkervaring

General Manager | Persgroep online services | jan 2015 - apr 2018

Vacature.com, RegioJobs.be, Spaargids.be, Guide-Epargne.be Tweakers.net

Verantwoordelijk voor de verschillende niet-titelgebonden online merken van de persgroep. Rapporterend aan de CEO.

  • Coördineren en managen van Belgische online activiteiten
  • Ontwikkelen en implementeren van businessplan en (marketing) strategie
  • Ontwikkelen van data-integratieplan over het De Persgroep netwerk
  • Managen van een team van 35 medewerkers

REALISATIE: Succesvolle overname en integratie van nieuwe online service, groei van 30% tot 50% voor de bestaande online services.

Directeur | NIBC Direct | sept 2011 - dec 2014

Verantwoordelijk voor de opstart en lancering van NIBC Direct in de Belgische markt.

  • Uittekenen en implementeren van de lokale strategie – marketing & digitale strategie –positionering op de markt
  • Coördineren van Belgische activiteiten
  • Rekruteren en aansturen van het volledige team
  • Communiceren met strategische partners
  • Lid van het Internationaal MT en het Belgische EXCO

REALISATIE: In iets minder dan 18 maanden werd het businessplan voor 36 maanden gerealiseerd.

Marketing Manager | Rabodirect Polen | Jan 2011 - sept 2011

Verantwoordelijk voor de lancering van een nieuwe internetbank in Polen

  • Volledige implementatie van het marketingtraject
  • Aantrekken van partners
  • Ontwikkelen en uitwerken van de strategie
  • Aanwerven en opleiden van het nieuwe team

! Awards

  • Effie Award (Brons)
  • Silver Mixx Award

Opleiding

MBA Bedrijfsbeheer
Vlerick Business School
1993 – 1994

Licentiaat
Communicatie-wetenschappen
Universiteit Gent
1989 – 1993

Bijkomende Opleidingen

2003 – nu

  • Advanced Management Program
  • Mediatraining
  • Interactieve Marketing
  • E-business in the real economy -CRM: De kracht van trouwe klanten
  • De effectieve manager
  • Middle Management

Talenkennis

  • Nederlands
  • Engels
  • Frans

vSkills

  • Microsoft office
  • Google adwords & adsense
  • Google analytics
  • WordPress

Directeur Marketing & Conversation manager | Rabobank.be | jan 2007 - sept 2011

Verantwoordelijk voor de marketing strategie van een van de eerste online banken in België

  • Ontwikkelen, uitwerken, implementeren en bewaken van de marketingstrategie
  • Beheer van het marketingbudget (+/- 6 miljoen Euro)
  • Implementatie van een van de eerste conversatie strategieën in België
  • Lid van het managementteam.

REALISATIE : op 5 jaar tijd realiseerden we een groei van 60.000 tot meer dan 200.000 klanten, met een 5de plaats in de Belgische ranking op het niveau van spaargeld

Senior Product Manager rubrieken & Channel Manager Auto | Corelio (nu Mediahuis) | jan 2004 - dec 2006

Co-project manager voor de uitwerking, ontwikkeling en lancering van www.spotter.be

  • Budget en omzetverantwoordelijkheid voor: “Immospotter”, “Autospotter”, “Wettelijke berichten”, “Notariële gids” in de krant
  • Verantwoordelijk voor de uitbouw van autospotter op het net.
  • Uitwerken van sales-ondersteunende acties.

Bladmanager & Nieuwe media manager | Netwerk – Netcetera, Magnet Magazines (Persgroep) | jan 2001 - dec 2003

Verantwoordelijk voor de sales & marketing van het multimedia magazine Netwerk & Netcetera.

  • Uitwerking lancering en ondersteuning van netwerk.be, www.netcetera.be, www.joepie.be, www.autowereld.be, www.goedgevoel.be en www.genieten.be
  • Verantwoordelijke CRM implementatie vanuit de tijdschriftendivisie
  • Uitwerking van een databasesysteem en -structuur
  • Uitwerking van een analyse- en rapporteringstructuur

Sales Manager | Insites consulting

Marketing Manager | Lannoo Graphics NV

Wetenschappelijk Medewerker | Vlerick Management School

1999- 2000

1996- 1999

1994- 1996

Vrijwilliger

Mentor

De Birdhouse is een Belgisch accelerator programma voor ambitieuze ondernemers. Hier maak ik deel uit van een team van 35 mentoren die start-ups en scale-ups begeleiden, adviseren en coachen met als doel een succesvolle business te ontwikkelen.